Medlemsvillkor
- Parter
Dessa medlemsvillkor gäller för medlemmar i Bonti Club och Bonti AB (org.nr. 556489-2338). Genom att registrera dig som medlem i Bonti Club godkänner du dessa medlemsvillkor.
- Medlemskap
Medlemskapet är kostnadsfritt för medlemmen. Ansökan om medlemskap i Bonti Club kan göras i butik eller HÄR. I ansökan ska du uppge ditt personnummer.
- Bonti Club
Som medlem får du bland annat tillgång till medlemserbjudanden, personliga erbjudanden och inbjudan till evenemang. Du har även möjlighet att skapa ett konto där dina personuppgifter, genomförda köp och annan information om ditt medlemskap finns samlade. Kontot går att nå via Mina sidor som du hittar HÄR. Som medlem identifierar du dig genom att ange e-postadress eller annan medlemsinformation i kassan vid köp eller som inloggad på hemsidan.
3.1 Medlemsnivåer
Bonti Club har fyra medlemsnivåer:
Bas: 0 – 1 249 poäng
Silver: 1 250 – 9 999 poäng
Guld: 10 000 – 19 999 poäng
VIP: 20 000+ poäng
Medlemsnivån är baserad på dina totala poäng under de senaste 12 månaderna. Poäng för ditt senaste köp syns på ditt konto efter att varorna är utlevererade från vårt lager.
När du uppnått de poäng som krävs för respektive nivå, uppgraderas du och bibehåller din nya medlemsnivå under 12 månader. Därefter är det dina totala poäng senaste 12 månaderna, som ligger till grund för kommande nivåstatus. Upp- och nedgradering sker löpande under året. Ju fler poäng du samlar under ett år desto högre medlemsnivå och desto mer exklusiva erbjudanden får du möjlighet att ta del av. Du kan läsa mer om de olika medlemsnivåerna här.
För att kunna erbjuda detta behöver vi behandla dina personuppgifter, bland annat din köphistorik.
3.2 Bonus
Som medlem får du en bonuspoäng per krona (1 kr = 1 bonuspoäng) när du handlar på Bonti. Köp av presentkort, tjänster, fraktavgifter och inköp betalade med bonuscheck ger inte bonuspoäng.
Du kan även samla poäng under poänguppdrag på community-sidan som räknas in i dina Bonti Club-poäng vid avklarat uppdrag.
Bonuspoäng utbetalas i form av bonuscheckar. De bonuspoäng som du samlat in under de senaste 12 månaderna ligger till grund för bonuscheckar. När du uppnått 1250 bonuspoäng tilldelas du en bonuscheck på 25 kr. Om du vid ett köp uppnått en poängnivå som ger flera bonuscheckar, kommer du få en samlad bonuscheck (exempelvis 2 500 bonuspoäng = bonuscheck på 50 kr). Bonuschecken kan användas som rabatt vid köp i Bontis butiker eller på bonti.se. Bonuscheck kan varken helt eller delvis inlösas mot kontanter. Om du har använt en bonuscheck vid köp av en produkt som du väljer att returnera kommer du ej få bonuscheckens belopp återbetalt, då den räknas som en rabatt. Om du har använt en bonuscheck för en produkt som du vill byta, kommer bonuschecken att gälla även för den nya produkten som du byter till.
Du kan hålla dig uppdaterad angående din nivå för bonuspoäng på Mina Sidor på bonti.se.
För att kunna erbjuda dig och kommunicera din bonus behöver vi behandla personuppgifter i form av din köphistorik, personnummer, e-postadress och telefonnummer.
3.3 Personliga erbjudanden
Vi vill att du som medlem ska få relevanta erbjudanden och rabatter som vi tror att just du tycker om. För att kunna ge dig sådana unika erbjudanden och rabatter behöver vi behandla dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter (e-postadress, telefonnummer, adress, medlemsnummer), din köphistorik, användarbeteende på vår hemsida eller på Bonti Community samt personliga val i Bonti Community (ålder på dina barn). Behandlingen av dessa uppgifter är nödvändiga för att vi ska kunna förbättra de rabatter du får som medlem i Bonti Club och för att kunna ge dig personligt anpassade erbjudanden.
För att uppfylla detta åtagande kommer Bonti att analysera den information som samlas in om dig, inklusive din medlemsnivå, för att förstå vilka personliga och anpassade förmåner som passar just dig. Med hjälp av dina personuppgifter kommer vi exempelvis kunna ge dig extra bra erbjudanden på produkter som vi tror att du tycker om. Eftersom våra analyser bygger på preferenser baserat på medlemmars personuppgifter kan olika medlemmar kan få olika erbjudanden, rabatter och kommunikation.
3.4 Bonti Community
I Bonti Community kan du som medlem ställa frågor, få svar, göra inlägg, svara på andra medlemmar, lägga ut bilder samt skapa din egen avatar. Genom att genomföra olika aktiviteter på vår webbplats, t.ex. genomföra köp, skriva recensioner, likes, utföra poänguppdrag, låser du upp troféer samt samlar poäng till Bonti Club. Genom att samla troféer av olika uppfyllda aktiviteter stiger du i nivå. På community-sidan kan du se hur många troféer du har i förhållande till andra medlemmar. På startsidan visas en topplista på de medlemmar som har flest troféer.
Recensionsmail om köpta produkter kan skickas till dig som medlem efter genomförda köp. De recensioner som får flest likes kommer lyftas upp på produktsidan som en framröstad topprecension. De senaste recensionerna kommer också visas live på startsidan och i vårt Community.
- Behandling av personuppgifter
I samband med att du blir medlem registrerar vi ditt personnummer och kontaktuppgifter (e-postadress och/eller mobiltelefonnummer). Dessa uppgifter behöver vi för att kunna identifiera dig och komma i kontakt med dig. Om du har identifierat dig som medlem vid köp i butik eller i vår e-handel, kommer uppgifter om köpet att registreras och lagras.
Behandling av personuppgifter sker för att möjliggöra en personligt anpassad upplevelse i medlemsklubben. Baserat på de uppgifter vi samlar in (t.ex. köphistorik, ålder, postort m.m.) gör vi en analys som kan resultera att du sorteras in i en grupp (s.k. kundsegment) eller får en unik profil.
Insikterna från analysen ligger till grund för att anpassa kommunikation till dig och för dina personliga erbjudanden, förmåner m.m. Olika medlemmar kan därför få olika förmåner och erbjudanden. Analysen hjälper oss också att skicka så relevant information och så relevanta erbjudanden till dig som möjligt. Vi kommunicerar med dig som medlem via e-post och sms.
Du kan själv logga in på Mina sidor och uppdatera dina kontaktuppgifter eller ändra val av kommunikationskanaler. Du kan även kontakta kundservice för att ändra dessa val. I samtliga mail och SMS från Bonti hittar du även en länk eller instruktion för att kunna avsäga dig utskick.
För mer information om vår personuppgiftshantering, kan du läsa HÄR.
- Rättigheter
Du har rätt att begära en bekräftelse på om vi behandlar personuppgifter om dig eller inte. Om vi gör det har du också rätt till ett registerutdrag.
Om en uppgift är felaktig har du alltid rätt att begära den rättad. Inom ramen för det angivna ändamålet har du också rätt att komplettera eventuellt ofullständiga personuppgifter.
Om vi behandlar dina personuppgifter med samtycke som laglig grund för behandlingen har du rätt att närsomhelst återkalla samtycket med framtida verkan.
Registrerade har rätt att motsätta sig att personuppgiftsbehandling sker för direktmarknadsföring. Detta görs lättast genom att avregistrera sig från utskick genom att klicka på avregistreringslänken i utskicket eller kontakta oss på kundservice@bonti.se.
Registrerade har alltid rätt att få sina personuppgifter raderade. Ett undantag är om vi enligt lag är skyldiga att bevara uppgifterna.
- Ändring av villkor
Bonti har rätt att ändra dessa villkor. Uppdaterade villkor finns att hitta på www.bonti.se/medlemsvillkor.
- Avtal och uppsägning
Medlemskapet gäller tills vidare. Du har som medlem när som helst rätt att avsluta ditt medlemskap genom att meddela Kundservice om detta. Bonti har rätt att avsluta medlemskap om det senast registrerade köpet gjordes för mer 36 månader sedan eller om medlemskapet har beviljats utifrån en ansökan med felaktiga uppgifter. Bonti har därutöver rätt att när som helst säga upp ett Medlemskap med trettio dagars uppsägningstid.
KONTAKT
Om du har frågor med anledning av medlemsvillkoren är du välkommen att kontakta oss.
Bonti AB, org. nr 556489-2338
Frösundaleden 2B, 169 75 Solna
E-post: kundservice@bonti.se
Tel: 020-78 88 00