Våra köpvillkor

Bonti.se ingår inte avtal med minderåriga, är du under 18 år måste du ha målsmans medgivande för att få handla hos oss. När du har lagt din beställning och godkänt den skickar vi en automatisk orderbekräftelse via e-mail till dig och därefter hanterar vi din order. Vi kan i dagsläget inte ändra, lägga till eller avbryta lagda ordrar då vi strävar efter att så snabbt som möjligt leverera din order. Kontrollera din varukorg innan du bekräftar ditt köp. 

Bonti.se reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild och skrivfel på webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Bonti.se har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. 

Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt så kommer vår kundservice naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan beställningen slutförs. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämnden, du hittar kontaktuppgifter till dem HÄR.

Bonti.se använder sig av säkerhetslösningen 3D-secure vid kortbetalningar.

Betalning

Direktbetalning via Klarna 

Att betala med direktbetalningar är både enkelt och tryggt. Du dirigeras om till din banks hemsida och utför köpet därigenom. Med andra ord betalar du på samma sätt som du betalar dina räkningar. Alla som är betalkunder hos Nordea, Swedbank, Handelsbanken och SEB kan använda sig av detta betalsätt. Att betala via direktbetalning är kostnadsfritt. 

Kortbetalning via Klarna

Vi erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Klarna. Klarnas tjänst är säker och uppfyller kraven för PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Vid betalning med kort skickas du vidare till en säker sida där du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. Bonti hanterar aldrig kundens kortuppgifter. Att betala med kortbetalning via Klarna är kostnadsfritt.

Fakturaköp via Klarna

Fakturering med 30 dagars förfallodatum sker kostnadsfritt via Klarna. Fakturan skickas till dig i ett separat mail till den mailadress som du själv har uppgett på kassasidan. Påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. För frågor kring fakturan och eventuella påminnelser hänvisar vi till Klarna som ansvarar för det. Läs alla detaljer kring fakturaköp HÄR.  

Klarna konto (delbetalning i din egen takt)

Betala dina köp i din egen takt från 50 kr i månaden eller 1/24 av totalbeloppet på kontot. Du kan självklart välja att betala av hela beloppet när du vill. Kostnad till Klarna: Aviavgift på 29 kr samt årsränta på 19,5 % vid delbetalning. Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på telefon 08-120 120 10. Du kan också skicka e-mail till info@klarna.se 

Personuppgifter Klarna

Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för sina särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Se även Klarnas Privacy Statement för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. 

JAG BLIR INTE GODKÄND AV KLARNA? 

Är du folkbokförd på den angivna adressen? Klarna samkör sitt register med Skattemyndigheten och du måste därför uppge den adress du är folkbokförd på för att fakturaköpet ska gå igenom. 

Klarna gör en kreditupplysning i samband med att du skickar iväg dina uppgifter. Har du utestående obetalda fakturor till dem eller betalningsanmärkning kan du inte handla mot faktura. 

Du måste vara över 18 år för att handla på faktura via Klarna. 

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på telefon 08-120 120 10. Du kan också skicka e-mail till info@klarna.se 

MITT KORTKÖP GÅR INTE IGENOM? 

Att ett kortköp hakar upp sig är tyvärr sådant som inträffar ibland, och det är utom Bonti.se kontroll. En anledning kan vara att ditt kort måste uppdateras för online köp (gäller vissa banker). Du kan även ha varit inaktiv på sidan så att du automatiskt har loggats ur. Har du upprepade problem med dina kortköp så kontakta oss. Vi hjälper dig gärna vidare så att du kan få dina önskade varor. 

Ångerrätt och returer

Hos Bonti.se har du alltid 30 dagars ångerrätt. Ångerfristen löper ut 30 dagar från den dag du har tagit emot eller hämtat ut den beställda varan. Vid retur ska varan skickas tillbaka till oss i originalförpackning. Se till att packa varan så att den skyddas väl vid frakt. Har varan packats upp och använts i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att fastställa funktion/egenskaper (eller skickas tillbaka ofullständig) så att det därmed skett en värdeminskning förbehåller vi oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag på återbetalningen. Summan för avdraget bedöms och avgörs vid vårt mottagande av returen. 

Vill du utöva ångerrätten ska du meddela oss om ditt beslut att frånträda avtalet till oss, detta görs antingen via e-mail till kundservice@bonti.se eller genom att ringa, 020-78 88 00

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du meddelar oss om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Efter att vi bekräftat att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats skickar vi frakthandlingar till dig. Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Därför ska du notera ditt kolli-ID på paketet du sänder i retur till oss och be om kvitto vid inlämningen hos ombudet. 

Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras om köpet inte längre uppfyller villkoren för erbjudandet. Detta gäller även presentkort på köpet. Är varan på köpet inte med i returen eller om presentkortet har använt så dras värdet av dessa från den summan som återbetalas.
 

Ångerrätten gäller inte hygienprodukter, dopkläder och bad/underkläder. Ej utlösta paket omfattas inte av ångerrätten. 

Om ovan alternativ för att utöva ångerrätten inte vill användas, kan du använda Konsumentverkets standardblankett (denna går att ladda ner HÄR, på Konsumentverkets hemsida, eller som PDF direkt HÄR).

Blanketten skickas via post till:

Bonti AB
Att: Kundservice
Malmskillnadsgatan 44 A
111 57 Stockholm
 

RETURFRAKTKOSTNAD 

Returfraktkostnaden vid ångerrätt och öppet köp bekostas av kunden. Vid en reklamation står Bonti för returfraktkostnaden när reklamationen är godkänd och efter överenskommelse. Du som kund står för emballage och att varan är packad korrekt.  

Returfraktkostnaden baseras på paketets vikt. För närvarande gäller följande returfraktkostnader: 

1-4 kg: 59 kr   
5-9 kg: 99 kr  
10-15 kg: 200 kr  
20 kg eller mer: 300 kr  

Kontakta oss innan du gör en retur via e-mail till kundservice@bonti.se eller telefon 020-78 88 00 

EJ UTHÄMTAT PAKET 

Hämtar du inte ut ditt paket så att det går i retur till oss debiteras du en avgift om 250 kr. Detta gäller även om du inte är hemma för att ta emot paket vid hemleverans, eller om du vid beställning uppgett felaktiga kontaktuppgifter så att avisering eller leverans ej kunnat genomföras. Avgiften motsvarar kostnader för originalfrakten, returfrakten till oss samt administrationskostnader.  

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

FEL PÅ BESTÄLLD VARA

Om det skulle vara något fel på din vara när den kommit hem till dig ber vi dig kontakta oss via e-mail till kundservice@bonti.se eller på telefon 020-78 88 00, så återkommer vi med information om hur du ska gå till väga. 

Transportskador

Om ditt paket är skadat vid leverans, se till att påtala detta till utlämningsstället eller transportör/budfirman omedelbart så att de gör en notering om det inträffade. Kontakta sedan vår kundservice och bifoga bilder på skadan. Vid transportskada ska du ej använda produkten och du måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och produkten kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.
 

Leveransförsening

Du har rätt att häva köpet vid leveransförsening, om du inte godkänner den nya föreslagna leveranstiden. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt för oss att fullfölja en beställning, till exempel då våra leverantörer inte kan fullfölja sitt åtagande och leverera varan inom skälig tid. 
 

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka köpesumman med avdrag för frakt och returfrakt. Återbetalningen kommer att ske senast 14 dagar från och med den dag då vi mottagit din retur. Om du betalat med kreditkort kommer dina pengar komma in på det kort du använde vid betalningstillfället. Summan kommer att finnas på ditt konto 2–4 bankdagar efter att vi registrerat din retur. Om du angivit faktura som betalsätt men inte har betalt fakturan eller om den är förfallen kommer varan dras direkt från fakturan. Det informeras om i ett e-post till dig direkt från vår fakturapartner Klarna. Har du redan betalt din faktura kommer Klarna att kontakta dig för återbetalning. 

Rabatter och erbjudanden

Våra erbjudanden går ej att kombinera med varandra. 

Kampanjer/rea

Bonti.se reserverar sig för felskrivningar vid kampanjer och REA. Vi kontaktar berörda kunder vid eventuella fel som uppstått. Vid större kampanjer kan ibland lagersaldot inte uppdatera sig tillräckligt snabbt och en vara kan bli slutsåld. Vid sådant tillfälle har Bonti.se rätt att makulera ordrar som kommit in efter att varan tagit slut.  

Reklamationer

För våra kunder i Sverige gäller tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Reklamation innefattar ursprungliga fel på en produkt, och ett fel kan exempelvis avse brister i funktion eller transportskador. Felet behöver inte alltid visa sig direkt, men du ska reklamera inom skälig tid från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Reklamerar du inom två månader har du alltid reklamerat i rätt tid.

Du kan läsa utförligt om dina rättigheter som konsument HÄR.

Kunden ersätts för kostnader vid retur i samband med eventuell reklamation som t ex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Vi följer konsumentköplagen vid reklamationer.

Om du vill reklamera en produkt, kontakta oss HÄR och beskriv problemet med produkten. Bifoga bild/film som visar felet, serienummer på produkten om det gäller barnvagn eller bilbarnstol, samt kvitto för snabbare hantering. Du kan också besöka någon av våra fysiska butiker så hjälper de dig att starta ett ärende. Du hittar adresserna till våra butiker HÄR. Har du frågor om hur du ska göra eller vill veta mer om reklamation, kan du kontakta oss på telefon 020-78 88 00.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. 

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du HÄR

Garantier

Produktgarantier gäller fabrikationsfel, i material och/eller arbete eller andra fel som kan härledas till fel i tillverkning. Garantin gäller inte fel som uppstått genom normal förslitning eller brist på underhåll. Kundens faktura eller kvitto gäller som garantibevis. Barnvagnsgarantier gäller endast första köparen och kan ej överlåtas. Vi erbjuder förlossningsgaranti på alla varor ni handlar hos Bonti.se. Garantin innebär att om något går fel under er graviditet eller vid själva förlossningen gör vi ett återköp av era varor. Denna garanti gäller i 30 dagar efter er förlossning och gäller oanvända produkter mot uppvisande av kvitto/kontoutdrag vid köp via Bonti.se.

Moms

Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser 

Personuppgiftshantering

Det är viktigt för oss på Bonti att du vet och känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av den information som vi sparar om dig hos oss. Vi säljer aldrig vidare dina personuppgifter till andra företag. Läs mer om vår personuppgiftshantering HÄR. 

Force Majeure

Vid händelse av force majeure befrias Bonti från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. Både Bonti och kunden har rätt att häva, helt eller delvis, eventuella avtal utan någon skyldighet att betala skadestånd eller fullfölja några förpliktelser. Med force majeure avses, men begränsar ej till, naturkatastrofer, krig, strejker, import/exportförbud, transportstörningar, myndighetsbeslut samt sjukdom oavsett om detta inträffar hos oss som företag eller hos våra leverantörer. 

 

Logga in

Hej!

Är det första gången du ska logga in som medlem på Bonti.se ? Skriv in din mailadress ovan och tryck på "Glömt lösenord". Om det inte fungerar, registrera ett nytt konto med samma mailadress så förs alla dina befintliga poäng över till det kontot.