Vanliga frågor

Leveransfrågor:

När skickas min order?

Svar: Produkter som finns i lager skickas från vårt lager inom 1–2 arbetsdagar. Produkter markerade som "Beställningsvara" skickas inom ca 5-14 arbetsdagar. Vid annat leveransbesked kontaktar vi dig så fort vi fått leveransbesked från vår leverantör.

Jag har inte fått min order, var är den?

Svar: På din orderbekräftelse står det om varan fanns i lager när du beställde. Om en vara är markerad som "Beställningsvara" skickas den inom ca 5-14 arbetsdagar. Vid annat leveransbesked kontaktar vi dig så fort vi fått leveransbesked från vår leverantör. 

Går det att ändra min order?

Svar: Vi kan tyvärr inte ändra din order i efterhand, men ibland hinner vi stoppa din order så du kan lägga om din beställning. Ring oss på 020-78 88 00 så hjälper vi dig.

Jag har fått fakturan men ingen leverans?

Svar: Fakturan skickas från oss när din order lämnar vårt lager. Din order kommer levereras till dig inom 1–3 arbetsdagar. Om så inte är fallet kontakta kundservice@bonti.se så hjälper vi dig att spåra ditt paket.

Skickar ni utanför Sverige?

Svar: För närvarande skickar vi endast inom Sverige. Vi hoppas i framtiden kunna skicka även till andra länder.

Jag fick min order men allt jag beställt var inte med i leveransen, var är de andra varorna?

Svar: Vårt lager skickar de varor som finns i lager. Kontrollera din orderbekräftelse för att se om någon av varorna du beställde var tillfälligt slut. Vi kommer skicka ut resterande varor så fort vi fått in dem i lager igen.

Paketet var trasigt när jag fick det, vad gör jag?

Svar: Om ditt paket var skadat när du fick det ska du kontakta oss direkt så vi kan meddela fraktbolaget. Vi behöver bild på det trasiga paketet, fraktsedeln och bild på eventuella skador på varan inuti paketet.


Returfrågor:

Jag vill returnera min order, hur gör jag?

Svar: Tråkigt att du inte blev nöjd med din vara, självklart hjälper vi dig!
Du har alltid två veckors ångerrätt på Bonti.se. Varan ska vara i nyskick och ligga i sin originalförpackning för att det ska gå att returnera. Mejla till kundservice@bonti.se med ordernummer samt vilken vara du vill returnera så hjälper vi dig vidare.

Vad kostar det att returnera min order?

Svar: För att få veta vad det kostar för just din order kan du kontakta kundservice@bonti.se så hjälper vi dig att kolla upp det. Väljer du att returnera ordern i någon av våra fysiska butiker tar vi inte någon returavgift.

Vad händer med betalningen när jag returnerar min order?

Svar: När vi fått in din retur till vårt lager kommer vi kreditera ditt köp. Att få pengarna tillbaka på kontot kan ta 2-4 dagar. När du har returnerat ditt köp kan du logga in på ”Mina sidor” hos Klarna eller gå in i Klarnas app och registrera din retur. Fakturan/köpet blir då pausat tills vi mottagit och hanterat din retur. Där kan du även kontrollera när returen har registrerats genom att hämta en uppdaterad version av din faktura. 

Jag vill byta färg eller storlek, hur gör jag?

Svar: Vill du ha produkten i annan färg eller storlek behöver du göra en retur och därefter lägga en ny order på rätt färg eller storlek.
Du kan även besöka någon av våra butiker så hjälper de dig att ta emot returen, kontakta kundservice@bonti.se angående ditt önskemål så ser vi till att butiken är informerad.


Reklamationsfrågor:

Hur reklamerar jag en vara jag köpt från er?

Svar: Mejla till kundservice@bonti.se och beskriv problemet med produkten. Bifoga bild/film som visar felet, serienummer på produkten om det gäller barnvagn eller bilbarnstol, samt kvitto för snabbare hantering.
Du kan också besöka någon av våra butiker så hjälper de dig att starta ett ärende.

Hur går det med mitt reklamationsärende?

Svar: Vi behandlar alla ärenden i turordning och jobbar så fort vi kan för att lösa ditt ärende. Ibland tar våra ärenden längre tid och det är för att vi behöver invänta svar från tredje part. Vi jobbar ständigt med att kunna lösa ditt ärende så fort som möjligt. Har du några frågor kan du alltid mejla till kundservice@bonti.se så hjälper vi dig.

Hur länge har jag reklamationsrätt?

Svar: Som konsument har du 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Det går endast att reklamera en vara med ett ursprungligt fel. När det har gått mer än 6 månader från inköpsdatum, ligger det på konsumenten att kunna påvisa att felet varit ursprungligt.


Övriga frågor:

Går det att köpa en reservdel till min vagn?

Svar: Vi hjälper dig gärna att kolla om det finns reservdelar till din vagn. Reservdelar måste hämtas i någon av våra butiker i Stockholm. Mejla en förklaring vad du söker för del, gärna en bild och serienummer på din vagn till oss på kundservice@bonti.se så kollar vi upp det till dig.

Har ni prisgaranti?

Svar: Ja, det har vi! Du kan läsa mer om villkoren kring vår prisgaranti HÄR

Har ni förlossningsgaranti?

Svar: Ja, vi erbjuder förlossningsgaranti på alla våra produkter, oavsett om du köpt dem i fysisk butik eller på Bonti.se. Du kan läsa mer om villkoren HÄR

Jag vill komma i kontakt med en av era butiker, hur gör jag?

Svar: Våra butiker har inga telefoner, då vi vill kunna lägga allt fokus på kunderna som är på plats. Du får gärna ringa till vår kundservice på 020-78 88 00 så hjälper vi dig med din fråga. Självklart är du är alltid välkommen in till våra butiker för att ställa din fråga direkt!

Logga in