Vanliga Frågor
ORDERFRÅGOR
LEVERANSFRÅGOR
Svar: Produkter som finns i lager skickas från vårt lager inom 1–2 arbetsdagar. Produkter markerade som "Beställningsvara" skickas inom ca 5-14 arbetsdagar. Vid annan leveranstid kontaktar vi dig så fort vi fått leveransbesked från vår leverantör.
Vi har kostnadsfria leveransalternativ för ordrar över 499 kr.
Vid skrymmande paket tillkommer alltid en fraktkostnad på 99 kr.
Beställningar under 499 kr kostar från 49 KR
Om man vill välja andra leveransalternativ, t ex hemleverans kostar det från 59 KR
Har du ytterligare frågor kring din order kan du kontakta oss HÄR.
Se våra köpvillkor HÄR.
RETURFRÅGOR
Svar: Tråkigt att du inte blev nöjd med din vara, självklart hjälper vi dig!
Du har alltid 30 dagars ångerrätt på Bonti.se. Varan ska vara i nyskick och ligga i sin originalförpackning för att returen ska bli godkänd. Kontakta oss HÄR så hjälper vi dig vidare.
Svar: Tråkigt att du inte blev nöjd med din vara, självklart hjälper vi dig!
Du har alltid 30 dagars ångerrätt på Bonti.se. Varan ska vara i nyskick och ligga i sin originalförpackning för att returen ska bli godkänd. Kontakta oss HÄR så hjälper vi dig vidare.
Svar: Du har alltid 30 dagars ångerrätt på Bonti.se. Varan ska vara i nyskick och ligga i sin originalförpackning för att returen ska bli godkänd. Kontakta oss HÄR så hjälper vi dig vidare.
Se våra köpvillkor HÄR.
REKLAMATIONSFRÅGOR
Svar: Mejla till kundservice@bonti.se och beskriv problemet med produkten. Bifoga bild/film som visar felet, serienummer på produkten om det gäller barnvagn eller bilbarnstol, samt kvitto för snabbare hantering. Du kan också besöka någon av våra fysiska butiker så hjälper de dig att starta ett ärende.
Svar:Vi behandlar alla ärenden i turordning och jobbar så fort vi kan för att lösa ditt ärende. Ibland tar våra ärenden längre tid och det är för att vi behöver invänta svar från tredje part. Vi jobbar ständigt med att kunna lösa ditt ärende så fort som möjligt. Har du några frågor kan du alltid kontakta oss HÄR.
Svar: Som konsument har du 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller vid ursprungliga fel på produkten. När det har gått mer än 6 månader från inköpsdatum, ligger det på konsumenten att kunna påvisa att felet varit ursprungligt.
BETALNING & ÅTERBETALNING
Svar: Fakturan skickas från oss när din order lämnar vårt lager. Din order kommer levereras till dig inom 1–2 arbetsdagar. Om så inte är fallet kontakta oss HÄR så hjälper vi dig att spåra ditt paket.
Svar: Kortbetalning (VISA, Mastercard och American Express), faktura och delbetalning via Klarna.
Svar: Din faktura aktiveras först när ditt paket skickas ifrån oss.
Har du inte fått ett mejl ifrån oss att vi hanterat din retur, vänta ca 20 arbetsdagar ifrån att du skickat paketet till oss och kontakta sedan oss HÄR.
ERBJUDANDEN OCH KAMPANJER
MINA SIDOR & INLOGG
Svar: Du loggar in genom att klicka på ikonen för 'Mina sidor' uppe i högra hörnet på startsidan. På mobil hittar du den längst ner i menyn.
Svar: Du klickar på “glömt lösenord” så skickas en återställningslänk till dig.
Svar: På mina sidor hittar du dina uppgifter, bevakningar samt dina köp, både i butik och online.
Svar: Kontakta vår kundservice HÄR så tar vi bort din profil.
BUTIKSFRÅGOR
Odenplan - Norrtullsgatan 33
NK (Nordiska Kompanitet) Plan 4 - Hamngatan 18-20
Täby Centrum, Plan 0 - Stora Marknadsvägen 15
Läs mer om våra butiker HÄR!
Svar: Det går att betala med betalkort, Swish samt Klarna i samtliga av våra butiker.
I vår butik vid Odenplan och på NK går det även att betala med kontanter.
Vi tar emot Amex och Apple pay.
Vi har tyvärr ingen möjlighet att lägga undan en vara i butik.
ÖVRIGA FRÅGOR
Svar: Vi har endast möjlighet att beställa reservdelar som finns i vårt ordinarie sortiment. Reservdelar måste hämtas i någon av våra butiker i Stockholm. Kontakta oss HÄR så hjälper vi dig gärna att kolla om det finns reservdelar till din vagn.
Svar: Ja, det har vi! Du kan läsa mer om villkoren kring vår prisgaranti HÄR.
Svar: Ja, vi erbjuder förlossningsgaranti på alla våra produkter, oavsett om du köpt dem i fysisk butik eller på Bonti.se. Du kan läsa mer om villkoren HÄR.
Retur
Inte nöjd med ditt köp? Här kan du enkelt skapa en retur på din order. Gäller endast köp gjorda online.
Reklamation
Har du upptäckt något fel med din produkt? Här kan du enkelt skapa ett ärende.