Vanliga Frågor

Resurs 1

ORDERFRÅGOR

  • Varför kan man inte lägga en order under 150 kronor?
    Svar: Vi försöker minimera småtransporter som belastar miljön i onödan, och har därför satt en gräns på 150 kr som minsta ordervärde.
  • Kan man köpa presentkort hos Bonti?
    Svar: Det går att köpa presentkort i våra fysiska butiker i Stockholm. Presentkorten kan i dagsläget inte nyttjas online.
  • Kan jag skicka en beställning till en annan adress än min egen?
    Svar: Ja, du kan välja en annan leveransadress i kassan.
  • Går det att göra ändringar på min order i efterhand?
    Svar: Vi kan tyvärr inte ändra din order i efterhand. Ibland hinner vi stoppa din order så du kan lägga om din beställning. Ring oss på 020-78 88 00 så hjälper vi dig. Oftast får du komplettera med en ny order eller sända tillbaka paketet i en retur.
  • Jag vill lägga till en produkt i min order, hur gör jag?
    Svar: Det går tyvärr inte att lägga till en produkt på en redan lagd order. Du är varmt välkommen att lägga en ny order.
  • Kan jag avbryta min order?
    Svar: Kontakta vår kundservice HÄR så hjälper vi dig att kolla upp om det är möjligt. Då vårt lager börjar hantera din order omgående, så är det inte säkert att vi hinner stoppa den, men vi gör vårt bästa.
  • Kan jag byta personuppgifter på min order?
    Svar: Det går inte att uppdatera dina personuppgifter så som adress, namn och telefonnummer på din order. Detta för att undvika risken för bedrägeri för dig som konsument.
  • Min betalning gick igenom men jag fick ingen orderbekräftelse, vad gör jag?
    Svar: Kolla i din skräpkorg om den har hamnat där. Har den inte det, är du varmt välkommen att kontakta oss HÄR så hjälper vi dig vidare.

LEVERANSFRÅGOR

  • När skickas min order?

    Svar: Produkter som finns i lager skickas från vårt lager inom 1–2 arbetsdagar. Produkter markerade som "Beställningsvara" skickas inom ca 5-14 arbetsdagar. Vid annan leveranstid kontaktar vi dig så fort vi fått leveransbesked från vår leverantör.

  • Vad kostar leveransen?

    Vi har kostnadsfria leveransalternativ för ordrar över 499 kr.

    Vid skrymmande paket tillkommer alltid en fraktkostnad på 99 kr.

    Beställningar under 499 kr kostar från 49 KR

    Om man vill välja andra leveransalternativ, t ex hemleverans kostar det från 59 KR

  • Vilka leveranssätt erbjuder ni?
    Vi erbjuder leverans till ombud och hemleverans. Vi använder oss av transportörerna Postnord, DHL och Budbee.
  • Jag har inte fått min order, var är den?
    Svar: Om du inte fått bekräftat att din order är skickad kan du beställt en beställningsvara. Om en vara är markerad som "Beställningsvara" skickas den inom ca 5-14 arbetsdagar. Vid annat leveransbesked kontaktar vi dig så fort vi fått leveransbesked från vår leverantör.
    Har du ytterligare frågor kring din order kan du kontakta oss HÄR.
  • Kan jag spåra mitt paket?
    Svar: När ditt paket skickas ifrån oss får du ett mejl med en spårningslänk där du kan följa ditt paket. Du kan även spåra ditt paket HÄR.
  • Hur vet jag när mitt paket har skickats från ert lager?
    Svar: Du får ett mejl ifrån oss när din order är skickad. I mejlet får du även en spårningslänk där du kan följa ditt paket. Du kan även spåra ditt paket HÄR.
  • Min order är skickad men har inte kommit fram, vad gör jag?
    Svar: När din order skickas från vårt lager får du ett mejl med en spårningslänk där du kan spåra ditt paket. Kan du inte se ditt paket via spårningslänken, är du välkommen att kontakta oss HÄR.
  • Jag har fått fakturan men ingen leverans?
    Svar: Fakturan skickas från oss när din order lämnar vårt lager. Din order kommer levereras till dig inom 1–2 arbetsdagar. Om så inte är fallet kontakta oss HÄR så hjälper vi dig att spåra ditt paket.
  • Jag har mottagit fel produkt eller saknar en produkt i min order, vad gör jag?
    Svar: Vi ber om ursäkt att du har mottagit fel produkt eller saknar en produkt. Kontakta vår kundservice HÄR så hjälper vi dig.
  • Paketet var trasigt när jag fick det, vad gör jag?
    Svar: Om ditt paket var skadat när du fick det ska du först se till att fraktbolaget/utlämningsstället noterar att paketet var skadat. Kontakta oss sedan så vi kan ta det vidare med fraktbolaget. Vi behöver bild på det trasiga paketet, fraktsedeln och bild på eventuella skador på varan inuti paketet.
  • Mitt paket har råkat ut för en transportskada, vad gör jag?
    Svar: Om ditt paket var skadat när du fick det ska du först se till att fraktbolaget/utlämningsstället noterar att paketet var skadat. Kontakta oss sedan så vi kan ta det vidare med fraktbolaget. Vi behöver bild på det trasiga paketet, fraktsedeln och bild på eventuella skador på varan inuti paketet.
  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
    Svar: Hämtar du inte ut ditt paket från ditt ombud kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 250 SEK för ej uthämtat paket.
    Se våra köpvillkor HÄR.
  • Går det att få sin order skickad med expressleverans?
    Svar: Vi har i dagsläget inte något expressalternativ.
  • Skickar ni utanför Sverige?
    Svar: För närvarande skickar vi endast inom Sverige. Vi hoppas i framtiden kunna skicka även till andra länder.

RETURFRÅGOR

  • Jag vill returnera min order, hur gör jag?

    Svar: Tråkigt att du inte blev nöjd med din vara, självklart hjälper vi dig!
    Du har alltid 30 dagars ångerrätt på Bonti.se. Varan ska vara i nyskick och ligga i sin originalförpackning för att returen ska bli godkänd. Kontakta oss HÄR så hjälper vi dig vidare.

  • Jag vill returnera delar av/hela min order, hur gör jag?

    Svar: Tråkigt att du inte blev nöjd med din vara, självklart hjälper vi dig!
    Du har alltid 30 dagars ångerrätt på Bonti.se. Varan ska vara i nyskick och ligga i sin originalförpackning för att returen ska bli godkänd. Kontakta oss HÄR så hjälper vi dig vidare.

  • Hur länge har jag rätt att returnera?

    Svar: Du har alltid 30 dagars ångerrätt på Bonti.se. Varan ska vara i nyskick och ligga i sin originalförpackning för att returen ska bli godkänd. Kontakta oss HÄR så hjälper vi dig vidare.

  • Vad kostar det att returnera min order?
    Svar: Returfrakten baseras på paketets vikt. För att få veta vad det kostar för just din order kan du kontakta oss HÄR så hjälper vi dig att kolla upp det eller se våra köpvillkor HÄR.
  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
    Svar: Hämtar du inte ut ditt paket från ditt ombud kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 250 SEK för ej uthämtat paket.
    Se våra köpvillkor HÄR.
  • Vad händer med betalningen när jag returnerar min order?
    Svar:När vi fått in din order i retur till vårt lager kommer vi kreditera ditt köp. Att få pengarna tillbaka på kontot kan ta 2-4 bankdagar. När du har returnerat ditt köp kan du logga in på ”Mina sidor” hos Klarna eller gå in i Klarnas app och registrera din retur. Fakturan/köpet blir då pausat tills vi mottagit och hanterat din retur. Där kan du även kontrollera när returen har registrerats genom att hämta en uppdaterad version av din faktura.
  • Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka min återbetalning?
    Svar: Vår målsättning är att betala tillbaka dig så fort som möjligt, och senast inom 20 arbetsdagar. Från det att vi har lagt in information om återbetalning så tar det ca 2-4 bankdagar för överföringen att synas på ditt konto. Om du betalat med Klarnafaktura, korrigeras den direkt.
  • Jag har skickat min order i retur, när blir jag återbetalad?
    Svar: Inom 20 arbetsdagar från att vi mottagit din retur till vårt lager. Återbetalning sker sedan till ditt konto eller via kreditering av din faktura, beroende på vilket betalsätt du valt.
  • Jag vill byta färg eller storlek, hur gör jag?
    Svar:Vill du ha produkten i annan färg eller storlek behöver du göra en retur och därefter lägga en ny order på den färg eller storlek du önskar.
  • Kan jag byta/returnera varor från hemsidan i butik?
    Svar: Det går i dagsläget inte att returnera varor du beställt på Bonti.se i våra fysiska butiker.
  • Kan jag returnera en produkt som jag köpt med erbjudandet 3 för 2?
    Svar: Det går att returnera en av produkterna som köpts inom erbjudandet, men då slutar erbjudandet att gälla och du får ingen återbetalning för produkten du returnerar. Om du returnerar en vara som är dyrare än avdraget som gjordes vid köptillfället, får du tillbaka mellanskillnaden.
  • Kan jag returnera en vara som ingår i ett paketpris?
    Svar: I dagsläget måste du returnera samtliga produkter som ingick i paketpriset och sedan lägga en ny order på de varor du vill ha.
  • Kan jag returnera en order där jag fick en vara på köpet?
    Svar: Ja, det går om hela ordern returneras. Behåller du produkten som du fick på köpet kommer vi dra av det ordinarie priset för produkten på din återbetalning.

REKLAMATIONSFRÅGOR

  • Hur reklamerar jag en vara jag köpt från er?

    Svar: Mejla till kundservice@bonti.se och beskriv problemet med produkten. Bifoga bild/film som visar felet, serienummer på produkten om det gäller barnvagn eller bilbarnstol, samt kvitto för snabbare hantering. Du kan också besöka någon av våra fysiska butiker så hjälper de dig att starta ett ärende.

  • Hur går det med mitt reklamationsärende?

    Svar:Vi behandlar alla ärenden i turordning och jobbar så fort vi kan för att lösa ditt ärende. Ibland tar våra ärenden längre tid och det är för att vi behöver invänta svar från tredje part. Vi jobbar ständigt med att kunna lösa ditt ärende så fort som möjligt. Har du några frågor kan du alltid kontakta oss HÄR.

  • Hur länge har jag reklamationsrätt?

    Svar: Som konsument har du 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller vid ursprungliga fel på produkten. När det har gått mer än 6 månader från inköpsdatum, ligger det på konsumenten att kunna påvisa att felet varit ursprungligt.

BETALNING & ÅTERBETALNING

  • Jag har fått fakturan men ingen leverans?

    Svar: Fakturan skickas från oss när din order lämnar vårt lager. Din order kommer levereras till dig inom 1–2 arbetsdagar. Om så inte är fallet kontakta oss HÄR så hjälper vi dig att spåra ditt paket.

  • Vilka betalmedel kan jag betala med?

    Svar: Kortbetalning (VISA, Mastercard och American Express), faktura och delbetalning via Klarna.

  • Var är min faktura?

    Svar: Din faktura aktiveras först när ditt paket skickas ifrån oss.

  • Jag har inte mottagit min återbetalning, vad gör jag?
    Har du fått ett mejl ifrån oss att vi hanterat din retur, kontakta oss HÄR så hjälper vi dig. Vänligen notera att det kan ta upp till 4 bankdagar för beloppet att synas på ditt konto.
    Har du inte fått ett mejl ifrån oss att vi hanterat din retur, vänta ca 20 arbetsdagar ifrån att du skickat paketet till oss och kontakta sedan oss HÄR.

ERBJUDANDEN OCH KAMPANJER

  • Min rabattkod fungerar inte?
    Om du har en rabattkod som inte fungerar i kassan, kontrollera villkoren för den koden du har och om det är produkter i kassan koden ej gäller på. Rabattkoder går ej att kombinera med andra erbjudanden. Om villkoren stämmer och koden ändå inte fungerar, kontakta vår kundservice HÄR!
  • Hur använder jag en rabattkod?
    Svar: Rabattkoder anges i varukorgen under produkterna.
  • Hur vet jag om en produkt ingår i en kampanj?
    Svar: I vår huvudmeny finns en kategori som heter ”Kampanj”, där hittar du de kampanjer vi har just nu. Där ser du också hur länge de gäller och på vilka produkter.
  • Jag har använt en rabattkod i kassan när jag la min beställning och har returnerat varor. Får jag tillbaka min rabattkod?
    Svar: Om rabattkodens giltighetstid eller villkor löpt ut, går den ej att nyttja mot en ny beställning.
  • Jag har använt en bonuscheck i kassan när jag la min beställning och har returnerat varor. Får jag tillbaka min bonuscheck?
    Svar: Bonuscheckar återbetalas inte vid en retur. Vid en retur återbetalas det du betalade för varje enskild vara, då rabattbeloppet fördelas jämnt över de produkter du beställt.

MINA SIDOR & INLOGG

  • Hur loggar jag in på mina sidor?

    Svar: Du loggar in genom att klicka på ikonen för 'Mina sidor' uppe i högra hörnet på startsidan. På mobil hittar du den längst ner i menyn.

  • Jag kommer inte ihåg mitt lösenord, hur loggar jag in?

    Svar: Du klickar på “glömt lösenord” så skickas en återställningslänk till dig.

  • Vad kan jag se på mina sidor?

    Svar: På mina sidor hittar du dina uppgifter, bevakningar samt dina köp, både i butik och online.

  • Jag vill ta bort mitt konto, hur gör jag?

    Svar: Kontakta vår kundservice HÄR så tar vi bort din profil.

  • Jag är medlem i era butiker, hur handlar jag online?
    Svar: När du har handlat i butik och registrerat din e-postadress har du automatiskt ett konto hos oss även online. Gå till ”Mina sidor” och klicka sedan på ”Glömt lösenord”. Ange den e-postadress du registrerat dig med i butik så skickas en återställningslänk till dig. Om det inte fungerar kan du alltid registrera ett nytt konto med samma e-postadress.

BUTIKSFRÅGOR

  • Har ni fysiska butiker?
    Svar: Bonti har tre fysiska butiker i Stockholm.

    Odenplan - Norrtullsgatan 33

    NK (Nordiska Kompanitet) Plan 4 - Hamngatan 18-20

    Täby Centrum, Plan 0 - Stora Marknadsvägen 15

    Läs mer om våra butiker HÄR!

  • Vilka öppettider har butikerna?
    Svar: Våra butikers öppettider hittar du HÄR!
  • Har ni en barnvagnsverkstad?
    Svar: Vår butik på Norrtullsgatan 33 (Odenplan) har en verkstad. Där går det att boka service, felsökning och reparationer. Bokning till verkstaden gör du via Boka Direkt – HÄR!
  • Kan man lägga undan/reservera en vara i butik?
    Svar: Vi har tyvärr ingen möjlighet att lägga undan en vara i butik. På Bonti.se kan du se lagerstatus för varorna som finns i butiken. Vänligen notera att lagersaldona har viss fördröjning.
  • Vilka betalsätt finns det i butik?

    Svar: Det går att betala med betalkort, Swish samt Klarna i samtliga av våra butiker.

    I vår butik vid Odenplan och på NK går det även att betala med kontanter.

    Vi tar emot Amex och Apple pay.

  • Jag vill komma i kontakt med en av era butiker, hur gör jag?
    Svar: Våra butiker har inga telefoner, då vi vill kunna lägga allt fokus på kunderna som är på plats. Du får gärna ringa till vår kundservice på 020-78 88 00 så hjälper vi dig med din fråga. Självklart är du är alltid välkommen in till våra butiker för att ställa din fråga direkt!
  • Jag vill veta om en av era butiker har en viss vara i lager, hur gör jag?
    Svar: På Bonti.se kan du se lagerstatus för varorna som finns i butiken. Vänligen notera att lagersaldona har viss fördröjning.
    Vi har tyvärr ingen möjlighet att lägga undan en vara i butik.

ÖVRIGA FRÅGOR

  • Går det att köpa en reservdel till min vagn?

    Svar: Vi har endast möjlighet att beställa reservdelar som finns i vårt ordinarie sortiment. Reservdelar måste hämtas i någon av våra butiker i Stockholm. Kontakta oss HÄR så hjälper vi dig gärna att kolla om det finns reservdelar till din vagn. 

  • Har ni prisgaranti?

    Svar: Ja, det har vi! Du kan läsa mer om villkoren kring vår prisgaranti HÄR

  • Har ni förlossningsgaranti?

    Svar: Ja, vi erbjuder förlossningsgaranti på alla våra produkter, oavsett om du köpt dem i fysisk butik eller på Bonti.se. Du kan läsa mer om villkoren HÄR

  • Jag har en fråga om en produkt, vem kontaktar jag?
    Svar: Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Kontakta oss på 020-78 88 00 eller klicka HÄR så hjälper vi dig med alla dina frågor.
  • Jag hittar inte svaret på min fråga, vad gör jag?
    Svar: Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Kontakta oss på 020-78 88 00 eller klicka HÄR så hjälper vi dig med alla dina frågor.

Retur

Inte nöjd med ditt köp? Här kan du enkelt skapa en retur på din order. Gäller endast köp gjorda online.  

Reklamation

Har du upptäckt något fel med din produkt? Här kan du enkelt skapa ett ärende.  

Logga in

Hej!

Är det första gången du ska logga in som medlem på Bonti.se ? Skriv in din mailadress ovan och tryck på "Glömt lösenord". Om det inte fungerar, registrera ett nytt konto med samma mailadress så förs alla dina befintliga poäng över till det kontot.